vrijdag 7 november 2014

Delicious healthy food #2 Hartige wentelteefjes

Ik heb gemerkt dat mijn vorige gerecht bananenpannenkoeken erg veel is gelezen! Dat vind ik natuurlijk alleen maar leuk! Ik ben benieuwd wie van jullie het gerecht al heeft uitgeprobeerd? Hoe vonden jullie het smaken?

Van de week heb ik voor het eerst hartige wentelteefjes gemaakt. Mijn moeder maakt heel vaak zoete wentelteefjes en omdat ik het graag wat gezonder aan doe de laatste tijd heb ik het uitgeprobeerd met hartige en gezonde ingrediënten. En weet je wat? Ze smaakte ontzettend lekker! Vandaar dat ik graag het recept met jullie wil delen zodat jullie ook kunnen genieten van een ontzettend lekkere en gezonde lunch!




Hartige wentelteefjes
Deze hartige wentelteefjes zijn het lekkerst bij de lunch of brunch door de hartige smaak die er aan zit! Deze ingrediënten zijn goed voor 2 wentelteefjes. Dus voor één persoon!

Wat heb je nodig?
- 2 sneetjes brood (in bruin brood zitten de meeste vezels die erg goed zijn voor de stoelgang, haha!)
- 1 ei
- een scheutje melk (let op: niet te veel anders word je beslag te nat en bakken ze niet goed in de pan)
- een klein ui'tje
- een stukje prei
- geraspte kaas
- peper
- zout
- oregano
- koekenpan
- diep bord
- vork
- lepel

Wat moet je doen?
- Snijd de ui en prei in kleine stukjes.
- Verwarm een pan met olijfolie en bak hierin de stukjes prei en ui.
- Schep de gebakken ui en prei in een diepbord.
- Voeg hier een ei en een scheutje melk aan toe.
- Voeg een snufje zout en peper toe aan het beslag. Strooi wat oregano door het beslag.
- Als laatste mix je door het beslag de gerapste kaas.
- Mix het door elkaar met een vork.
- Zorg dat de pan weer opgewarmd is met olie.
- Doop één boterham door het beslag. Schep met een lepel de prei, ui en kaas over de boterham heen zodat het een goed belegde boterham wordt.
- Leg de boterham in de pan en bakken maar!
- Draai de boterham om zodat deze niet verbrandt.

En voor je het weet zijn je hartige wentelteefjes klaar! Dat wordt smullen! Laat me weten hoe jij ze vindt smaken!

Volg me op Bloglovin - Facebook - Instagram - Twitter 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je een berichtje achter? Ik vind het leuk om jullie meningen te horen :)
Liefs Miranda